* R'licious tipsen!




Maximera din makeup

Vill du kunna fräscha upp makeupen på festen utan att behöva bära med dig hela sminkväskan? Många kosmetikprodukter kan användas till mer än en sak. Testa dig fram och låt ditt smink jobba hårdare för dig.

 Produkt: Rouge
Kan också användas som: Ögonskugga
Borsta lite rouge över ögonlocket som en rosa eller bronsad ögonskugga. Det matchar dina kinder och framhäver dina ögon.

 Produkt: Läppstift
Kan också användas som: Cremerouge
Ett rosa- eller bruntonat läppstift kan enkelt göras om till ett rouge. Dutta lite på kindbenet och använd fingrarna för att gnugga in det i huden.

 Produkt: Läppenna

Kan också användas som: Läppstift
Vanligtvis används läppennan bara för att måla läpparnas konturer och på så sätt "låsa in" läppstiftet. Men du kan också måla hela läpparna med pennan. Avsluta då gärna med ett läppglans ovanpå, för att det inte ska se för matt ut.

 Produkt: Kajalpenna
Kan också användas som: Ögonskugga eller ögonbrynspenna
Skugga försiktigt ögonlocket med kajalpennan och sudda ut eventuella konturer med fingertopparna.
Är kajalpennan brun kan du också använda den för att fylla i dina ögonbryn. Var dock försiktig så att du inte målar i för mycket.

(källa: imp)

Kommentarer
Postat av: Johanna'

tjena .

asså jag brukar typ aldrig ha smink , mascara om något fast inget annat . alla andra har typ brunkräm och sånt . alla klagar och tycker átt jag har sån mjuk hud och har aldrig haft finnar . varje morgon när jag vaknar och varje kväll när jag ska sova så fyller jag vasken med kallt vatten och doppar hela huvudet och har det i 10 sekunder . det brukar funka :) Men jag har inte alls långa ögonfransar , fast jag tar på mascara så syns det inte då måste jag ta på överdrivet mycket . har du tips ¨på hur jag kan fålängre ögonfransar ? :)

tacksam för svar

2011-04-15 @ 20:16:05
URL: http://johannaapannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0