* Magkatarr + långt inlägg!

Kommit hem från doktorn, & har fått medicin som jag skall ta 2 ggr om dagen! Morgon och kväll. Fick precis min vanliga symtom :( känns så sjukt hemskt! hatar verkligen det.. skit är vad det är.



För er som ej vet vad det är så är: Magkatarr (ibland ansetts synonymt med dyspepsi) är ett samlingsnamn för olika besvär från magen. Katarr är egentligen missvisande då detta syftar på en inflammation och endast i undantagsfall är detta orsaken till symptomen.

» Vanliga symptom för akut magkatarr är magsmärtor och kräkningar. Kronisk magkatarr kan vara betingad av för stor produktion av saltsyra. Smärtan känns tydligast vid övre delen av magsäcken och vid tryck i mellangärdet så svider det. Magkatarr beror oftast på stress, alkohol eller olämplig mat. Om det håller på ett längre tag kan det bildas magsår. Vid allvarliga fall av magkatarr bör läkare sökas.

» Magkatarr behandlas med diet och/eller mediciner.

» Har man magkatarr ska man undvika stark, fet, stekt och rökt mat. Sura drycker som juice ska undvikas och även kaffe och alkohol.

» En annan sak man ska undvika är stora och oregelbundna måltider.





Vet att jag lova bilderna sen London idag, men känner att jag har blggat så pass mycket idag så jag hinner inte mycket mer idag. Kan lägga in dem imorgon istället! Trodde mamma hade kvar dem i sin kamera, men tydligen inte.. så får ta det imorgon istället. Men det gör säkert inget :)

Nu skall jag försöka att käka lite mat sedan blir det vidare till Emelie ♥
Bloggar mer imorgon sötnosar.

PUSS
R
'licious.



Har glömt att visa er min fotobok !! Här kommer några bilder ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0