* Shoppingberoende


Vill ni veta en sak som nästan ingen som jag känner vet om? Det är nog mest dem som står mej närmst och speciellt min pojkvän som vet detta.. jag har ett problem, ett shoppingproblem! & jag skämms när jag alltid skall be om att få massa saker för jag har ju själv ingen ekonomi till det! Och ingen annan har pengar att lägga på massa kläder till mej, eftersom jag aldrig blir nöjd och vill bara ha mer och mer! Ni kanske tycker att det är vanligt att 'alla' tjejer shoppar mycket osv. Men jag har verkligen detta som ett problem. Jag kan ej gå in i en affär utan att köpa något, för då får jag ångest! Såklart så skämms jag över detta & det är inget som jag direkt pratar om med andra. För jag själv kan inte inse att detta är ett stort problem. Men alla mina nära ser hur detta är, och tycker ej det är okej. har lovat både andra och mej själv så många gånger att sluta att handla massa kläder.. men ändå slutar jag aldrig :( Känner mej så elak & falsk när jag ljuger så för dem som står mej närmst! Meeeen ändå kan jag inte sluta shoppa! Jag har inte plats i min gardrob längre & jag får knappt plats med dem kläder jag har, men det hjälper ej.. jag shoppar ALLTID nya kläder! ;( Jag får 1050kr varje månad, 200kr går till mobilen & resten av pengarna till annat! Men skall jag vara ärligt så shoppar jag kläder m.m för kanske 2000-3000kr varje månad! Har jobbat ihop pengar, sparat pengar till studenten.. tror ni att alla dem pengar jag samlat är kvar? .. NEJ! jag klarar ej av att ha pengar, för jag gör av med dem direkt nästan! Tycker det känns så hemskt att be och bli arg bara för att jag ej får som jag vill! detta skall ej ske! måste verkligen skärpa mej, men det är inte så lätt som sagt! Men NU har jag äntligen insett att det är ett beroende & problem! jag har min älskade pojkvän som skall hjälpa mej med allt mitt shoppande, för jag kan inte fortsätta såhär när jag ej har någon ekonomi till det! .. men fråga är bara: kommer jag verkligen att klara det?


Kommentarer
Postat av: tess.

Du fixar de. Jag tror på dig,<3

2011-05-02 @ 23:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0