* Vänner eller ej?

Känner att jag verkligen behöver skriva av mej lite, tyck vad ni vill.. men behöver skriva av mej :) ..

Ibland undrar jag hur många där ute som verkligen är ens vänner? ena dagen verkar det som om man är bästa vän med personen, medans andra dagen inte. Det finns så mycket folk här i världen & alla vill väl trots allt ha en vän/vänner som står en nära? som man vet alltid finns där för en när det är som jobbigast? eller när man helt enkelt bara behööver någon vid sin sida? Vad är egentligen en vän för er? har man bästa vänner när man börja jobba? .. då man ej har lika mycket tid till sina vänner längre för att jobb & förhållande/kärlek känns viktigare i livet just då?

Jag har en hel del vänner, men vet ibland inte vilka jag skall kalla mina vänner! Vad säger man om någon undrar hur relationen mellan mej och den personen är, är? man kan ju helt enkelt inte svara på denna fråga när man ej vet vilka gränser som man själv drar till om det är ens vän eller inte. Tycker inte man kallar en person för sin vän om personen aldrig hör av sej till en.. utan det är alltid jag som skall komma till personen. Jag kallar ej en person för min vän om man smsar om något & ej får svar, inte ens får svar på en fråga som om man ska ses eller något! Hur svårt kan det vara att svara på ett sms lixom? Varför ignorera & komma med en massa dåliga & tråkiga ursäkter? .. jag märker när personer ljuger för mej, så då fattar jag ej varför man skall ljuga?

Jag kan säga att jag har endast två sanna & trogna vänner som alltid finns där för mej & bryr sej om relationen mellan mej & dem.. & det är först och främst Emelie Delin! Som jag växt upp med, fortfarande umgås med & har jätte kul ihop med. Sedan är det min pojkvän! han finns där hur jag än är på humör osv.

Har även hittat nya vänner som jag trivts bra ihop med, men sedan har dem valt att inte ha någon direkt bra relation med mej.. men en "ny" vän som jag uppskattar väldigt mycket som jag med har är Julia Rosengren! En tjej som ändå är rätt lik mej & vi kan ha kul tillsammans.

Var går gränsen för att man är någons vän? hur mycket skit skall en vän kunna ta från sin vän? Finns så många olika frågor men inga direkta svar! Alla tycker olika & har olika svar på det, tyvärr!


Kommentarer
Postat av: Julia

<3

2011-08-09 @ 21:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0