* Tankar!


Man märker nu mer & mer vilka man vill umgås med, vilka som förtjänar ens uppmärksamhet.
Kanske börjar jag hitta mej själv mer & mer?
Jag är ingen elak elr taskig person. Men de som ej är snälla mot mej, struntar jag bara i.
Jag behöver ej er alls. Frågan är om ni inser att ni gör misstag?
Att vara snäll gör en starkare, gör att man mår bra.
Att göra andra glada, gör en själv glad.
Jag vet vad jag pratar om.
Jag har fått gå igenom mycket. Har till och med varit snäll mot de jag "vet" har snackat skit om mej & gått bakom ryggen på mej.
Har jag kanske strävat efter att bli omtyckt av alla? Tror nog det.. men man kan ej bli omtyckt av alla.
Det inser jag nu. Efter allt jag har gett till andra, så är det ändå falska personer som trycker ner en.
När jag tänker på hur jag ändå har haft orken att ignoera allt skit vissa har sagt om mej & att jag ändå va snäll mot de, skäms jag.
Hur har jag kunnat va det? Hur har jag kunnat vara snäll och glad till personer som tydligen ej tycker om mej?
Kanske beror på att jag är väldigt säker i mej själv. Jag har en väldigt stark självkänsla. Det har jag alltid haft.
En självkänsla som kanske gör så att jag ej har behov av att vara taskig mot andra? En självkänsla som många saknar.
Ne..ger nu ett viktigt tips till alla er där ute, att vara snäll kommer man långt med. I precis alla sammanhang!

(Texten är till stor del till tjejer. Visst finns det killar som detta faller in på också.!)

 
 

Kommentarer
Postat av: Bea

har det hänt något eller ? finns i så fall <3

2010-06-18 @ 14:29:39
Postat av: lisette

så sant så <3

2010-06-21 @ 15:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0