* Min semester i LONDON!

Tänkte berätta lite om hur det var i London & hur jag upplevde det! (Y)

Dag 1: började vi med att ta oss till vårt Hotell! Det gick väl sådär ;) haha! eftersom det var sjukt många olika hotell som hete samma som vårt :o .. Efter vi väl hittat det så blev det att börja packa upp sedan ta en fika. Efter fikan blev det direkt till Oxford street & börja shoppa (Y) (Oxford street är en LÅNG gata/gator som man shoppar på, mitt i London) Första dagen kommer jag ej ihåg hur mycket jag handla för.. men över 500kr i alla fall.. vi shoppade till klockan 9 på kvällen i alla fall! Sedan hem till hotellet.

Dag 2: idag vaknade man tidigt och började med att käka frukost och göra v sej! Sedan blev det iväg till Oxford street igen (a) .. där handla jag nog över 1000kr ! (fanns sjukt mycket affärer och en massa fina saker) så det var allt som hände denna dagen :) ! shoppade till 9 på kvällen. Vi var även på Maddam Taussaud ! :)

Dag 3: idag stack vi först till Harrods! (som är ett jätte stort 'köpcenter' & väldigt dyr "affär") sedan när vi varit där i några timmar så blev det tillbacka till Oxford street (Y) . Där handla man för ca. 1000kr. Denna dagen shoppa jag och mamma till klockan 10 & dem andra var trötta, långt tillbacka så vi hoppa själva (a).

Dag 4: idag började vi med att kolla på bla. Big ben och en massa annat fint/toligt! :) Efter det så var det dax att ta och shoppa det sista som vi ville ha innan vi skulle åka :( .. handla för 800kr denna dagen i alla fall (a). Efter vi varit i alla de sista affärer vi ville till så var det dax att ta sej hem till hotellet och sedan börja att ta sej hem med först; tåg sedan flyget osv!

(kanske har glömt något som vi gjorde)

Visste ni att i London ..
.. har dem vänstertrafik!
.. har dem vakter i varje affär dagligen!
.. folket där är MYCKET trevliga! (helt otroligt snälla!!)
.. dem har vår där nu, medans vi fortf har "vinter" !
.. så dem som betalar mest för att bo där får bo där! jätte dyrt att bo där!
.. dom kör MYCKET sämre än vad dem gör här!
.. det finns fler uteliggare där, som ligger och sover bland allt folk!
.. dem har bussar med två våningar!


(bild från google!)

BILDER KOMMER SENARE :)
&
Resan har varit jätte rolig! över 10° & sol ♥
(vaje dag vi var där)


Kommentarer
Postat av: matthias

Du glömde Maddam Taussaud!

2011-03-13 @ 13:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0