* Han gillar svensk design!


(bild: msn.se)

Svenske stoltheten Alexander Skarsgård, 34, gör stora framgångar som skådespelare i Hollywood. Men ”True Blood”-stjärnan är inte bara känd för sina prestationer i film, han är också omtalad  för sitt snygga utseende och sin snygga klädstil.

I det tyska magasinet GQ Style berättar den svenska 34-årige hunken om modet i sitt hemland.

- Vi svenskar gillar att skapa trender. Kanske är det någon form av osäkerhet, att vi bara vill bevisa för oss själva hur aktuella och informerade vi är, förutom de underliga varelser som bor någonstans norrut i isgrottor, säger Alexander till tidningen.

Skådespelaren föredrar mer de svenska rena snitten och formerna framför Los Angeles mycket skrikiga design.

- Hollywood är överfyllt med mode som är precis over-the-top. Allt du kan se här är T-shirts med plastdiamanter, dödskallar, saker som ger dig huvudvärk om man tittar på dem i två sekunder.

Bland favoritmärkena finns många av de svenska märkena. Utöver Burberry och Raf Simons gillar Alexander även svenska Acne, Hope och Fifth Avenue Shoe Repair.

34-åringen har bra koll på mode, men han har även misslyckats med klädseln och erkänner sin största modemiss.

-Jag var punkare i min ungdom. Det fanns en tid då jag hade långt hår och bar neonrosa träningsoveraller eftersom jag trodde det skulle vara något slags uttryck för att vara djärv och cool.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0